Flexibiliteit en lekker reizen - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Teun Zwolle - WaarBenJij.nu Flexibiliteit en lekker reizen - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Teun Zwolle - WaarBenJij.nu

Flexibiliteit en lekker reizen

Blijf op de hoogte en volg Teun

04 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Beste volgers,

Er is veel gebeurd in de afgelopen dagen. Maandag 29 september was een rare dag. Het weekend ervoor was ik bij mensen die ik heb leren kennen tijdens het werken op de farm, Jannie en Trix. We wilden naar een private game reserve, maar door het slecht weer ging dat niet door, het waaide te hard ;) Wel een heel leuk weekend gehad, ff weg van de boerderij.

Maandagochtend heb ik mijn auto bij een automonteur achtergelaten om hem eindelijk door de Road Worthy te laten gaan. Hoop dat het nu wel lukt.
Die ochtend hadden we ook een klein overleg op de boerderij, tijdens dat gesprek bleek dat de verwachtingen van de tijd als vrijwilliger anders waren en er was niet echt een klik. Daarom is besloten dat ik eerder ga reizen dan gepland. Die maandag ben ik afegzet in het hostel in East-London, Sugar Shack.
De eerste avond was wel pittig, ik moest echt ff schakelen. De knop om van werken naar reizen. Gelukkig allemaal vriendelijke mensen in het Hostel. Richie bijvoorbeeld, hij woont daar permanent en maakt djembe voor zijjn werk en geeft lessen enzo. Hij heeft me erg geholpen, meegelopen naar de supermarkt en pinautomaat, voor de veiligheid, zegt al genoeg dat dat nodig is...
Verder die dag Djembe gespeeld en wat rond gehangen, het was erg slecht weer nog steeds. Harde wind en regen regen regen.

De volgende ochtend opgepikt door de BazBus, ideale service, ze brengen je van hostel naar hostel en je kan direct wat mensen ontmoeten. Op naar Durban, naar de Happy Hippo hostel. Heb me wel iets verkeken op de reistijd, ik dacht dat 600 km wel te doen was in 7/8 uur. Maar uiteindelijk heb ik 11 uur in de bus gezeten, gelukkig hadden we een gezellige groep in de bus. Om 22:30 kwamen we aan in Durban en eigenlijk direct naar bed gegaan.

Tijdens de busreis had ik al wel wat mede hostelgangers ontmoet, Leo (DL) en Rea (UK) daarmee ben ik Durban in gegaan, eerst naar Ushaka, soort dolfinarium, was mooi gedeeltelijk overdekt, want het regende nog steeds. Daarna naar Downtown Durban, we wilden naar de Indian market, maar dat was wel een stukje lopen. Durban is echt een lelijke stad, met maar een paar mooie gebouwen. Veel ruige buurten waar we doorheen zijn gegaan, en achteraf beter niet hadden kunnen doen.
Op de terugweg, we waren bijna bij het hostel, begon het weer te regenen en wilde ik mijn jas aan doen, dus zette ik mijn tas neer. Nog geen 3 seconden later, werd mijn tas meegejat, recht voor mijn ogen. In een impulsieve reactie ben ik er achteraan gerend, en binnen 10 meter was ik vlak achter hem, hij keek om en liet toen de tas vallen. De tas snel gepakt en de jongen rende ervandoor. Super veel geluk gehad hiermee, want ik had alles nog, maar wat moet je goed opletten.

Daarna vol adrenalie terug naar het hostel, nog een prima zelfgekookte maaltijd gehad met ze'n 3en (voor maar 17 rand per persoon;) blijf een Hollander he. s'avonds nog wat biertjes gedaan in de bar en dat was Durban. Die volgende ochtend ben ik vroeg (6:30) vertrokken naar Coffee Bay, terug richting Port Elizabeth.

  • 04 Oktober 2014 - 11:04

    Rein:

    Klinkt allemaal super goed!
    Jammer van het vrijwilligerswerk.
    Hopelijk kom je daardoor niet eerder naar Nederland.
    Maak gewoon een extra rondreisje erbij!
    Je bent er nu toch.

    Veel plezier nog!
    En let op oe zelf.

  • 06 Oktober 2014 - 20:53

    Coos En Annelies:

    Hoi Teun,

    Wat een verhaal zeg! dan ben je dus vlak na ons vertrokken. wat een gek idee. wij waren woensdag ook in Durban, en ook bijna gekozen voor de hostel waar jij zat. hoe gaat je reis nu verder? wij zitten nu in st Lucia.
    We wensen je een hele fijne reis, en dat je maar veel van Afrika mag zien, en baie mooie mensen mag ontmoeten.

    Groetjes van je kamergenootjes Coos en Annelies

  • 07 Oktober 2014 - 07:18

    Marjolein :

    Heyy Teun!

    Jammer dat de klik er niet is! Maar nu alsnog volop genieten en het beste er van maken!!
    Veel plezier nog en hou je tas in de gaten ;)

  • 07 Oktober 2014 - 22:05

    Jolanda:

    Hé Teun,

    Het is leuk om te lezen wat je allemaal beleefd en wat er goed gaat en wat minder goed. Is je APK nog gelukt? Kan niet veel moeilijker zijn als hier bij de (R)DW.
    We missen je best wel hoor, op het werk. Vooral RdW want die probeert iedere keer Samson van Gert en Samson na te doen, maar het lukt hem toch niet zo goed.
    Tja die tas. Ik had je gewaarschuwd dat je op je spullen moest letten. En mijn waarschuwing klopte dus. Ga je trouwens nog Whale spotten? Moet echt een hele bijzondere ervaring zijn.

    Nou, hou je haaks, geniet van het mooie land en zeker ook van de gastvrijheid en hopelijk lezen we snel weer wat van je.

    Groetjes uit de stad van het geel en rood (en nee het is geen circus...)

  • 09 Oktober 2014 - 22:07

    Wessel:

    Ha die Teun
    Hoest nu?
    Je hebt weer het nodige mee gemaakt lees ik, jammer dat er te weinig klik was om de periode af te maken. Geniet in ieder geval van de komende tijd. Er valt genoeg te beleven als ik jouw verslag lees :-)
    veel plezier en pas goed op jezelf.
    We zien een volgende reisverhaal(tje) graag tegemoet !
    hartelijke groet uut Beerkum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 9581

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 16 November 2016

Sri Lanka

28 Augustus 2014 - 29 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: