Teveel voor 4 dagen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Teun Zwolle - WaarBenJij.nu Teveel voor 4 dagen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Teun Zwolle - WaarBenJij.nu

Teveel voor 4 dagen!

Door: Teun

Blijf op de hoogte en volg Teun

11 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn bezoek aan kaapstad zou een drukbezette 4 dagen worden. Er is zoveel te zien. Op mijn lijst stonden, de tafelberg, lions head met zonsondergang, robbeneiland, kaap de goede hoop, winetour en boulders 'pinguin' beach. Best druk dus. Eerst maar eens mijn was weggebracht, dat werd hoog tijd. Daarna naar het Waterfront gelopen, om tickets te regelen voor robbeneiland. Online was alles al uitverkocht, maar gelukkig waren er bij de kassa nog een paar. Met het bootje erheen, daar in de tourbus rondgereden en met het bootje weer terug. Tussendoor heel interessante dingen gehoord over het ontstaan en natuurlijk veel over Mandela zijn tijd gehoord. Het meest interessant was de rondleiding van een ex-politiek gevangene die zelf jaren op dat eiland heeft gezeten, gedurende de Mandela tijd.
Die avond op tijd naar bed, want de volgende ochtend werd ik vroeg opgehaald voor de wijntour.

Om 09:30 zaten we, de tour was in een busje met een stuk of wat anderen, in de eerste wijngaard al aan de zuid-afrikaanse bubbels. Ondertussen werd ik nog gebeld over mijn auto, iemand had een goed bod uitgebracht, dus maar besloten om afscheid te nemen van mijn Bakkie. Verder nog door de gebieden Stellenbosch, Paarl en Franshoek gereden en proeverijen gehad, was heul, hik gesellllug. Om 17:00 waren we terug, klein dutje gedaan, daarna uit eten in de piano bar met Brandon en Jenn, die ik heb ontmoet tijdens de wijntour. In de pianobar ook nog 2 Duitse dames ontmoet, was erg gezellig :)

We hadden die avond ook nog afgesproken met een paar lui van het personeel om naar The Dub-Liners te gaan, een Dubstep club in Long Street. Dachten we... De taxi zette ons namelijk af bij een Ierse Pub. Het bleek toch wel goed, want de rest was er al, bij The Dubliners :-) kleine spraakverwarring naar mijn hart.

Dag daarna heb ik de Peninsula tour gedaan, een tour over het schiereiland, langs Boulders Beach, pinguins kijken, Kaap de goede Hoop, Cape point en nog wat andere must see plekjes in Kaapstad. Enige nadeel van zo'n tour is dat je niet in je eigen tempo kan rondlopen en alles bekijken. Gelukkig had ik de volgende dag afgesproken met de 2 Duitse dames, Cilia en Michelle, om met hun auto naar de Botanical Gardens te gaan en daarna de tafelberg te gaan beklimmen. Klimmend omhoog en met de kabelbaan naar beneden, tenminste dat was het plan. Na een kleine 2 uur klimmen, kwamen we dalende mensen tegen die ons vertelden dat de kabelbaan dicht gaat, het waaide te hard... Helaas, dat betekende dus dat we direct weer terug moesten als we de top hadden bereikt, anders zouden we in het donker terug moeten. Was trouwens een hele mooie hike omhoog, super uitzicht vanaf de top, er lag geen wolkenkleed op tafel dus we konden moooi ver kijken. Er is ook een restaurant op de top, en laat het personeel er nou nog net zijn, die gaan met de kabelbaan naar beneden en wij konden zo aanschuiven. Beterder! Die dag afgesloten op Signal Hill, was een heerlijk dagje!

Helaas was dat alweer de laatste dag in Kaapstad. Ik vertrok weer richting Port Elizabeth, tijdens het reizen heb ik contact gehad met een vrijwilligersorganisatie, Ready4Life, waar ik kan gaan werken tot eind november. Maar eerst nog een tussenstop in Wilderness, halverwege de Garden Route. Daar in de buurt woont een Caveman, hij woont er al 8 jaar en heeft een soort huis in een grot gebouwd, het doet ook direct dienst als daklozenopvang en museum, want hij heeft het prachtig versierd, met schelpen en nog veel meer kitscherige spullen. Heel bijzonder om te zien.

Na zonsopkomst te hebben gezien, hostel en dorm hadden uitzicht op zee, met de BazBus naar PE. Waar mijn tweede vrijwilligersproject op me ligt te wachten.

  • 11 November 2014 - 16:21

    Jan En Corry Janssen:

    Zooooo dat gaat snel.....de tijd bedoelen we!
    Maar je hebt ook héél wat gezien en gedaan zeg!
    Wat een herinneringen allemaal voor straks.
    En zoals je het nu al beschrijft.....nou dat kun je zo in boekvorm gieten.....
    Nu nog een klein avontuur.....en dan richting huis......
    Dan kun je de prachtige herfstkleuren hier weer zien!
    Goeie reis....
    Hartelijke groet!

  • 11 November 2014 - 20:00

    Chris:

    Hoi Teun,

    Ontzettend leuk om weer wat van je te horen (lezen)! Gaaf om te lezen dat je zoveel doet en meemaakt. Veel plezier/succes met je vrijwilligersproject.

    Groeten!

  • 11 November 2014 - 20:08

    Ankie Boxhoorn:

    Wat een verhalen, foto's, ervaringen. Ik krijg ook weer zin om naar Zuid-Afrika te gaan. Wat een uitzicht zeg op die foto's.
    En wat leuk dat je nog bij die Ready4life kunt gaan werken. Ook weer een bijzondere ervaring. Ik ben benieuwd wat dat wordt. Is dat bij jongeren of heel iets anders?
    Veel plezier en geniet van: ons mooi Suid-Afrika.
    Groeten, Ankie

  • 12 November 2014 - 11:51

    Gea Aalvanger:

    Mooi weer om te lezen en de foto's te zien. Erg handig met een landkaartje erbij! Goede tijd nog!! Je komt nog tijd te kort zo maar Nederland is ook mooi op het moment in herfsttooi.

  • 18 November 2014 - 17:39

    Bert:

    He Teun,

    Mooie verhalen weer en de foto's zijn prachtig.
    Ben benieuwd naar de rest...
    Een hele goede tijd nog gewenst bij Ready4life.
    Groet, Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 9597

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 16 November 2016

Sri Lanka

28 Augustus 2014 - 29 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: